07 August 2011

Resepi & Memasak

Salam readers....Macam mana dengan  minggu pertama puasa anda???Best??? Alhamdulillah kalau semuanya baik saja...

Maaf...sekadar hiasan semata-mata

Sebenarnya saya baru lepas menjelajah blog resepi....Mungkin sebab faktor bulan puasa dan hobi aku yang memang suka menjelajah blog resepi orang...Banyak resepi ada tau...Dari kuih, lauk, air, kek, menu utama, semua ada. Tinggal taip and try je....

Bila umur makin meningkat ni, baru aku belajar dan mengerti betapa pentingya peranan seorang wanita dalam kehidupan harian kita...Huhu..aku sendiri dalam proses nak meningkatkan skill memasak aku...Nak kata aku tak pandai masak langsung tu bukanlah...Cuma aku belum begitu cekap seperti mak aku. Aku lebih cenderung memasak adik beradik dessert...macam cookies, cake, and muffin...Haa...macam tulah....Family aku menyokong penuh. Yela...selama ni dorang asyik tengok aku habiskan makanan n kemaskan meja je..Inilah masanya nak tunjukkan bakat...Tapi aku ada  1 habit yang agak pelik bila nak masak. Kalau boleh, masa aku masak tu jangan ada siapa pun kacau aku kat dapur tu...Kalau takde orang tengok lagi bagus. Pelik x???Hihi...

Alhamdulillah...setakat ni aku dah beberapa kali buat cookies, cake and muffin..Baru je semalam aku buat kek batik..Tetiba tekak aku demand pulak...Kalau beli, tak puas makan. Mahal pulak tu. Baik buat sendiri..1 family boleh makan...Alhamdulillah menjadi..Even coklatnya tak rata (bak kata adik aku)..Tapi rasanya tetap sedap...Rasa puas bila kita dapat memenuhi keinginan sendiri sekaligus berkongsi dengan yang tersayang...

Rasanya sampai sini dulu kot coretan kali ini...Panjang umur aku menulis lagi...

Wassalam.......

No comments: