14 March 2011

Berkat

Salam sejahtera kepada yang sudi baca celoteh saya ini...Topik  hari ini : BERKAT


Korang semua biasa dapat berkat???Berkat ni senang je nak dapat.Especially masa musim cuti sekolah.Sebab musim cuti sekolah , kan banyak kenduri orang kahwin. Ala..makanan yang dibungkus2.Biasanya tukang rewang akan dapat banyak.Dari situ, korang akan dapat lauk- pauk orang kahwin, gula2, kek .Kadang2 kalau tuan rumah tu ada rezeki lebih (kaya lah maksudnya) ,dia akan bagi kita bekas kaca yang diisi dengan gula2.Ada sekali aku penah dapat bekas kaca yang dibeli dari IKEA. Dalam bekas tu pulak , ada gula2 mahal punya.Suka parents aku.Yelah..bekas tu boleh digunakan semula.Buat simpan barang ke, rempah ke, or apa2 yang korang rasa sesuai. Bentuk bekas tu pun comel. Kecik je.Kira berbaloi lah dapat bekas tu.Terima kasih kepada orang itu..(sory..saya pun dah lupa rumah pengantin yang mana satu..hahah...).



Alkisahnya semalam , berlangsung majlis kenduri kahwin di belakang rumah saya. So parents saya secara rasmi menjadi ahli rewang yang paling berjaya. Aku berasa bangga sebab rasanya zaman sekarang, tak ramai orang bandar yang masih mengamalkan konsep rewang or bergotong -royong. Semua main katering.Senang.Semua diuruskan.Kita hanya perlu sediakan berkepuk duit je.Hahah...Ok2.Berbalik pada cerita tadi,semalam hari last mereka bergotong royong.Bila mak aku balik , mak aku pun panggil aku turun suruh makan nasi minyak yang dia dapat tu.Aku pun turunlah.Bila aku turun , meja makan aku penuh dengan bungkusan berkat.Dikira dan dihitung , adalah dalam 9 or 10 bungkus.Nak tengok???


Gula - gula
Haa...Ni baru gula - gula. Malangya rumah aku sudah tiada kanak - kanak.Yang ada cuma orang dewasa berjumlah 5 orang.So secara rasminya , kamilah menjadi kanak - kanak yang akan menghabiskan gula - gula ini...




Dah berjela jugak entry aku ni.Haus tak???Meh aku belanja air.....

Menara Air Sea Master
Nah..tengok sendiri.Siapa jadi menara lagi.Punya banyak air.Takpe.Aku suka sebab kami  adik beradik suka minum air sejuk.So bila menara air ni disejukkan , kami akan dapat minum air sejuk sepuasnya....Minum air banyak bagus untuk melancarkan penghadaman....



Siapa kat sini suka makan muffin?????Angkat tangan sekarang!!!!!!!

Muffin
Siapa yang nak ,silalah beli di kedai ek.Tapi aku punya yang coklat tu.Jangan ambil tau...Hahah....


Moral of the story :
Hargailah  setiap rezeki yang diberi kepada kita....

No comments: