21 June 2011

Dilema : Antara Cinta & Pengorbanan

Salam 1 Malaysia...

Tengah hari tadi, aku tengok cerita Safa & Marwah kat Astro Prima tu. Kalau tak salah aku, cerita tu dah masuk episod 200 lebih. So bermaksud cerita ni ank dekat habis. Berbaki lagi  35 episod kot. Actually aku dah tahu ending dia. Kalau nak tengok, kat Youtube ada. Cerita ni memang sedih. Siapa yang tengok dengan sepenuh hati macam aku, mesti korang akan rasa geram dengan Atika tu. Suka cari pasal even orang tak cari pasal dengan dia. Anak dengan ayah sama je. Grrrrrr!!!! Ooops . . .maaf. Beremosi sebentar.

Aku sebenarnya nak berkongsi kesedihan dan kekeliruan yang dilalui oleh Safa dan Ilham. Hubungan yang memang tersepit. Antara nak ikut perasaan sendiri atau mengalah dengan kehendak keluarga. Perhubungan yang dibenarkan dalam agama tapi kedengaran aneh di norma masyarakat sekeliling. Kesiannya . . . Kalau aku jadi dorang, aku sendiri tak tahu jika aku setabah Safa & Ilham . . . . . . . .

Kalau anda berada di situasi itu, apakah tindakan / keputusan yang bakal diambil / dilakukan??

Nota kaki : Aku sangat sukakan lagu tema cerita ini. ST12 - Biarakan Aku Jatuh Cinta . . . . .

No comments: