15 August 2011

Day 2 : My Favourite Movie

Salam..hari ini dah masuk hari kedua dalam 30 Days Challenge


My Favourite Movies

Dari kecik aku memang suka tengok drama and movie. Ada yang best and of course ada jugak yang tak best. Antara favourite movies aku ialah :

Nur Kasih The Movie



Sebetulnya inilah filem last yang aku tengok kat cinema. Yang lain semua aku tengok kat youtube je.  Aku paling suka tengok movie ni sebab ianya sesuai ditonton seisi keluarga dan menamatkan terus persoalan peminat NKTM  mengenai kesudahan cerita tentang Adam, Aidil dan Nur. Dah namanya aku ni hantu drama TV kan, so mestilah aku follow sampai habis. Aku puas sebab aku berjaya jugak tengok cerita ni masa 1st day show. Masa nak beli tiket, ketara semangat aku terlebih - lebih bak kata kawan aku. Huhu...excited. Dan akhirnya aku bagi rating aku sendiri 4.5 daripada 5 bintang. Aku baru tengok 2 kali. Itupun aku rasa nak tengok lagi....






Rasanya siapa yang umurnya dekat2 dengan aku mesti tahu cerita ni. Gerak Khas The Movie 1. Even cerita ni 3 series, aku paling suka yang 1st. Antara scene yang paling aku suka masa Inspektor Mazlan(AC Mizal) nak memngorat Inspektor Syafikah(Erra Fazira). Kelakar. Lagi satu, masa Inspektor Syafikah buat spin kick kat Rafael(Norman Hakim). Pergh...terbaik. Aku pernah cuba nak tiru spin kick tu tapi tak jadi sebab kesudahnnya aku jatuh macam nangka baru gugur dari pokok.


Haa..rasanya cukupla kot setakat ni. Thanks sebab sudi baca entri aku yang panjang berjela ni. Anyhing to say, leave it on comment box ok..=)

4 comments:

Ked said...

gerak khas? legend tu nurul..hehhe

Ain said...

ofkos...teringat zmn aku kcik2 dlu...gerak gerak gerak khas...best..=)

Ked said...

gerak khas mase zmn ac tu je yang best..pas die kelua, x bes daa..

Ain said...

yeszaaa...aku sangat stuju..lpas ac xde, trus aku x tgok gerak khas tu..