04 June 2014

Kesayangan (Part 2)

Salam..sebelum awak nak baca entri ini, awak kena baca entri sebelumnya kalau nak faham keseluruhan cerita.. Thanks.. ;)
Untuk pengetahuan awak,entri yang lepas tu adalah draf yang tersimpan selama sebulan lebih. Harap maaf ye.. Okey. Jom kita sambung cerita. 
Bercerita mengenai pelajar darjah 5 buatkan aku rasa nak senyum dan menangis dalam masa yang sama. Disebabkan aku memang rapat dengan dorang buatkan aku kelihatan seperti kawan mereka. 
Umumnya,aku mengajar dorang English. Darjah 5 ada 50 orang. Dalam ramai2 tu, aku agak rapat dengan 3 pelajar lelaki. Again.. Tiga orang tu  Faris, Naim & Haziq. Bila diingat balik, aku tak tahu macam mana kitorang makin rapat. Share cerita,probs or anything yang dorang rasa nak cerita. Itulah hobi part time kitorang. Memang macam kawan. Kadang aku sendiri garu kepala. Apa kes teacher dengan students macam member man? But then, that is my way. Bagi aku, selagi tak melanggar batas, takde hal la kot..

Faris..awalnya aku segan nak tegur dia sebab nampak dia seorang yang agak sopan. Tapi..bila dah kenal lama, memang bocor la diri dia yang sebenar. Nakal, manja and sedikit poyo. Ooopss..sorry Faris. But that's the truth. Since dia dari family loaded, kepoyoan dia tu agak terserlah. I'm a bit worried about his habit. Each time dia cakap dengan aku, mesti orang pelik sebab dia agak susah nak cakap dengan perempuan. Dia ada seorang adik darjah 4. Faheem namanya. Tapi kadang dia tak ambil port pun pasal Faheem. Kesian Faheem tu.. Masa program camping pun, itulah habit dia. Jenuh jugak mummy dia pesan kat aku tengokkan dorang tu. Daddy dia cool. Peramah,sporting,prihatin. Pernah borak2 dengan parents Faris ni. Sebab tu berani cakap... Faris, I will remember our tagline forever.. "Oh yeah"

Haziq..sepupu Faris. Ayah Faris abang/adik kepada mak Haziq rasanya. Sama macam Faris,Haziq ada seorang adik yang sekolah sama. Amsyar, darjah 1. Kalau ada anugerah pelajar paling comel dan sopan, confirm Haziq boleh menang. Sebab dia sangat comel. Murah senyuman. Adik lagi besar dari abang. Masa 1st class dengan dorang, aku jadi tak tentu arah sikit dengan Haziq ni. Sebabnya..dia yang duduk betul2 depan meja guru tapi suara dia paling susah nak dengar. Tapi aku berjaya mengubah Haziq jadi seorang yang pandai bercakap. Itulah kuasa aku. Aku lemah dengan pandangan mata and senyuman dia. He's so cute...

Naim...pengawas yang baik hati,tak suka menyusahkan orang. Suka ketawa. Rajin dan pandai pujuk orang. Dia paling rapat dengan aku. Suka duka kitorang share sama2. I'm like his sister sometimes. Dia punya expectation kat aku sangat tinggi. Matang. Boleh dipercayai. Kadang ayat dia bisa buat aku menangis terharu. Dah tak reti nak taip apa. In a simple way, he's special. That's it.

Awak bertiga, apapun yang jadi,awak bertiga tetap my beloved students forever..:)

No comments: