20 June 2015

Think Wisely

Assalamualaikum...
Setahun aku tinggalkan blog ni berhabuk..
Nasib baik blog ni cuma tempat aku berkongsi cerita secara mudah. Entri pertama dalam tahun 2015. Terasa sangat tua. Tak lama lagi, umur aku akan menjengah suku abad secara rasmi. Cara pemikiran pun ada sikit lain. Entah. Yela kot..

Kebelakangan ini, fikiranku dijengah oleh isu jodoh. Banyak je isu lain yang ada terselit dalam otak aku ni. Cuma isu jodoh ni agak berat sikit untuk difikirkan sebab ini memang isu serius. Ceritanya bermula bila ada beberapa kejadian yang terjadi. Seiring pula dengan pertambahan usia, memang tak boleh nak lari lah dari isu ni. Aku tak kata keadaan buat aku tertekan bila fikir soal jodoh ni. Cuma mungkin dah sampai masanya aku perlu berfikir secara serius. Bila aku pandang muka parents aku, aku teringatkan hajat seorang kakak tu. Bila aku pandang muka anak2 murid, dorang pun mengharapkan benda yang sama. Aku tahu, orang2 sekeliling semua nak tengok aku bahagia gembira. Ibu sememangnya dah bagi 'lampu hijau' sejak aku mula kerja lagi. Bagi beliau, dah sampai masanya aku mencari kebahagiaan tersebut. Cuma Ibu selalu pesan, jangan jadi perigi cari timba sudahlah. Maklumlah, aku ni kadang terlebih mesra alam. 

Insan itu...satu dalam sejuta dari segi perwatakan beliau. Bukan terlalu memuji atau memuja. Itu cuma pendapat aku secara umum. Aku menghormati insan itu sebagai seorang senior memandangkan umur dia lebih tua dari aku. Seorang yang agak pendiam, pemalu, perahsia. Dalam sifat pemalu itu juga terserlah ketegasan beliau dalam sesetengah perkara. A bit clumsy as I am. Tapi sangat fokus bila bab kerja.

Aku hanya berserah kepada yang Maha Esa untuk tentukan segalanya. Aku mohon diberi kekuatan dan ketetapan hati dalam membuat keputusan.  Apapun yang terjadi, aku harapkan semuanya baik saja. 

P/S: Ini cuma luahan rasa. Belum tentu jadi lagi. Harap yang baca entri ini  memahami..☺☺☺

No comments: