29 December 2010

Hari Makan Sedunia

Hari ini memang aku banyak gile makan....Bayangkan,dari pagi,aku dah makan nasi lemak(even sebungkus kecik).Break 10am pulak makan karipap(even sebiji saja).Lunch memang aku makan nasi sepinggan.Lepas lunch,pergi cuci mata ke SACC.On the way,jumpe org jual cake slices.Nampak best je.RM 6 for 3 pieces.Hmm..interesting.Aku pun membeli 3 slices.Menurut aku,flavour yang aku pilih ini antara flavour kegemaran ramai...First n foremost,tentulah aku akan memilih chocolate moist cake...my most favourite flavour ever!!!!!!!!!

(Hanyalah ilustrasi semata-mata)




Sayangnya,kek coklat tu tak berapa sedap.Kurang rasa coklat...Eh,terlupa..Masa kat  SACC tu,aku sempat merasa pisang yang bersalut coklat yang diberi oleh kakak2 ofisku.Hmmm...nikmatnya...Tapi aku tertanya,dari mana dorang dapat??Sedangkan aku n Kak Fiza round2 dalam dewan tu tak nampak pun orang jual benda tu...Ok.Cukup.Slices yang ke-2,aku memilih cheesecake.Mengingat kembali nostalgia bersama adik tersayang yang begitu minat cheesecake.Dia juga yang mengajar aku makan cheesecake.Thanks dear...


Hanya ilustrasi semata-mata
Pergh..sedap kot cheesecake tu.Ternyata telahanku benar pabila cheesecake yang habis dimakan dulu berbanding 2 kek lain.Mujur aku sempat merasa.Kakak2 ofisku jua.Yang buat aku rasa kelakarnya,Bos Kecik pun suke cheesecake.Dia yang menghabiskan cheesecake.Huhu...ajaib...Tapi aku suke...=)



Hanya ilustrasi semata-mata

Kek apa ni???Boleh teka???Tak boleh????Heheh.....ini ialah kek tiramisu.Aku memilih kek ini kerana aku tak pernah merasa kek tiramisu.Selalu aku dengar orang kata,tiramisu sedap tapi bile nak buat sendiri susah.Memang pun.Aku tanya kawan2 aku pun,dorang memang akan cakap benda yang sama.Plus,ada 1 cerita baru kt TV3,tajuknye Tiramisu.Ganti cerita Seribu Kali Cinta.So,terpengaruh sikit la..Mujur kek2 ini aku sedekahkan buat menambah menu hi-tea.Nak tau apa menu utama masa hi-tea kat ofis aku tadi????


Ilustrasi semata-mata

Hahah..inilah dia menunya.Sate Kajang Hj.Samuri...Banyak gile.Aku makan beberapa batang sebab kat rumah,sah2 aku makan lagi.Mak aku dah masak.Hmm...Bos belanja.Terima kasih Bos!!!!!

Dah dekat2 nak balik,my dad called.Arini dia nak amik aku.Selalunya aku balik naik bas.So ok jela.Janji jumpe kt tempat lain,jumpanya kat tempat lain.Hmmm..apa2 jela.Bile jumpe,aku nampak ayah aku memegang bungkusan McD.Hmmm..sah2 untuk adik aku memandangkan birthday dia semalam.Aku kalau dah nampak McD,memang selamat la makanan tu jawabnya.Hahah....Cilok twister fries je.Sampai umah,adik aku makan sikit je Prosperity Burger tu sebabnya aku dah belanja dia semalam.Lepas semua amik cukai,tinggal setengah.Huhu...McD memang untuk aku!!!!!!!


Ilustrasi semata-mata

Lepas terlelap sekejap n mandi semua2,aku pun makan burger tu.Bile menjengah dapur,aku ternampak paprik ayam mak aku!!!!Oh no!!!!Namun ku hanya mampu melihat demi menjamin kesihatan saya juga...Takpe,nanti2 mak saya boleh masak lagi..kan ibu???


Ilustrasi semata-mata



Moral of the story is:



Makanlah makanan seimbang.............

2 comments:

FH said...

makan jee laa keje ;p

Ain said...

beselah tu cik seha...kje ofis...hahah...tp mak akak soh kontrol mkn jgak....=0)