08 May 2011

AF to the IM to the ML

Salam sejahtera kepada yang sedang membaca coretan saya...........


Setelah sekian lama saya tak meng'update' blog disebabkan kesibukan semester akhir.....


So sekarang, saya kembali melepak di rumah....Dalam planning nak ambil driving license....cuma tak tahu either just for car or with motocycle.....


Seperti biasa, aku kembali menjalankan hobiku yang sejati iaitu menonton TV....itulah satunya perangai aku yang paling susah nak diubah.....dari kecik sampai ke besar sampai ke tua bangka....Huhaaa...


Ok la...cukuplah pembukaan sekadar di situ...Hari ni saya nak berceloteh mengenai beberapa program realiti yang sedang hangat melanda tanah air.....


Peserta AF9 bersama tenaga pengajar
Ada suara - suara mengatakan AF9 paling teruk...Peserta tak layak, peserta tak berbakat....dan macam - macam lagi lah...Bagi aku , terpulang ,memngikut cita rasa tersendiri..Nak tengok, tengok...Tak nak tengok, tak apa....

Antara peserta AF9 yang aku suka.............




Haa...Azri....Asal : Selangor..(kalau salah info, tolong beritahu saya ek...)
Trademark : Mantap!!!!!!!!!!!

Aku meminati Azri sebab suara dia lantang....Bakat dia memang terserlah dari awal....Dia harus ke final dan menjadi juara AF9.!!!!!!!
Kalau tak pun, masuk final kira ok la tu.....


Move to next person..................



Raqib.....digelar Ustaz @ Mat Belia dalam AF....seorang lagi jejaka AF9 yang berjaya menarik hatiku untuk menonton AF last ini....Dalam diari,aku tengok dia seorang yang sempoi, kelakar, gila- gila....Plus, aku suka lelaki berkaca mata..Huhuhahahahah...Tolong jangan lari topik ok.....
Trademark : Pedassssss!!!!!!!!!!!
Sayangnya, dia tersingkir pada minggu lepas...Aku tengok ulangan konsert...OK je performance dia...Mungkin takde rezeki kot....


Next.........




Afif.....comel dan manis orangnya....Sopan pun ya jugak...Sesuai buat calon menantu...Hahahha...Tapi dengar  cerita, Afif ni bercinta dengan Salima, ex-student AF4...yeke???Hihi..tak kisah la betul ke tak...Yang penting dorang bahagia...Trademark dia : Walawehhh!!!!!!!


Beliau juga mengikut jejak langkah Raqib apabila diumumkan tersingkir pada minggu ke-5....Aku yang tengok sendiri sangatlah terkejut....Bukan rezeki dia di sini...


Siapa yang tak kenal???Erul...peserta yang sangat meminati K-Pop....Trademark dia : Anyonghaseyo!!!!!! (kalau salah, jangan marah ek...)Aku suke dia atas sebab dia pun ada suara yang lantang macam Azri...


Lena.......suara dia serak2 basah..macam Ella...tapi sedap...Aku paling suke masa dia nyanyi lagu Ziana Zain-Kekal...memang best!!!!!!!!Trademark dia aku suka: Boleh bah kalau kau....Di 'plus'kan dengan gaya tangan and badan dia,gaya tu memang terbaik....


Fina....dia ni leh jadi Celine Dion versi Melayu...Suara dia...Mak datookkkkkkkk.....Aku terkedu masa tengok dia nyanyi lagu Bertamu Di Kalbu.....Secara jujrnya...dia memang layak jadi juara AF9....Bersaing dengan Azri dan finalis lain....Hope angan ku jadi kenyataan...


Nota kaki : Bersambung.............................Nantikan................

No comments: