10 June 2012

Sudah Cukup Sudah

Salam...sekian lama aku tak update blog aku ni. Dah berhabuk bersawang, bersarang semua ada..Ampun ye cik blog. Tuan kamu ni super duper sibuk mengalahkan YB..Agong pun tak sibuk macam aku. Sekarang aku dah semester 3. Aku kini ada memegang beberapa kerja baru. Sekarang dah hujung semester. So cuma nak habiskan segala tugasan kuliah dan mula menumpukan perhatian untuk final exam yang tak berapa lama lagi. Ohh...berdebarnya...

Pejam celik..pejam celik, dah dekat hujung sem. Begitu banyak sangat benda baru untuk aku. Dan banyak juga benda yang berlaku disamping kesibukan aku. Rasanya dah layak dibuat novel/drama. Huhu...aku tak mampu nak cerita semuanya kat sini. OK. Aku teruskan saja apa yang aku nak cerita.

Entri terakhir aku cerita pasal orang INI..Setelah beberapa lama aku berteka-teki, akhirnya dia menceritakan isi hatinya. Semuanya bermula di satu majlis makan malam. Pada awalnya aku tak menjangka dia akan berkongsi mengenai isi hati dia kat aku. Maklumlah, ini kan soal hati. Soal hati bersamaan dengan soal peribadi seseorang. Dia cerita yang dia menaruh hati pada seseorang. Bukan aku orangnya.

Aku terkejut, terkedu, terdiam. Tak sangka juga kawan aku yang sorang ini perahsia. Maka dengan ini, apa yang aku nak tahu sudah terjawab sepenuhnya. 

Apa yang aku rasa lepas aku tahu pasal tu??
Entah. Aku pun tak tahu nak cakap apa yang aku rasa. Disebabkan aku sebahagian dari penganjur majlis makan malam itu, so aku sedikit sibuk, penat dan stress. Punya banyak makanan, aku cuma makan sepinggan kecil pasta dan secawan air. Aku cuma mampu bercakap dengan diri aku sendiri "Sudah cukup sudah". Dah macam lagu Nirwana Band pula. Tapi ini bukan kisah curang. Cuma aku nak ajar diri aku supaya berhentilah merasa perasaan itu.


Bukan aku nak berlagak. Tapi aku tak berjaya menitiskan airmata even kawan baik aku sendiri cuba nak provoke aku supaya menangis. Aku pun pelik dengan diri aku. Yang penting, orang itu tetap kawan aku. Seorang kawan seharusnya mendoakan kebahagiaan kawannya. Mungkin kedengaran pathetic or pasrah tapi bagi aku, itu saja yang mampu aku buat.

Sehingga sekarang, orang itu tak pernah tahu apa yang aku rasa mengenai dia. Aku harap dia tak payah tahu dan tak akan tahu selamanya. Dan hakikatnya, kami masih berkawan baik sehingga kini. Semalam orang itu mesej aku. Dia kata dia demam. Aduh..aku pula yang risau. But then bila difikir balik, aku ni siapa nak risau lebih2 kan???

To my friend there...
I hope we can still be friends even we were doing things seperately....

No comments: