24 January 2011

Memori@Kenangan

Setiap perkara yang kita lakukan akan meninggalkan memori.Sama ada manis,baik,kelakar atau pun pahit,masin,tawar,kelat dan sebagainya.Kadangkala kita perlu melihat memori sebagai garis panduan sebelum membuat sesuatu.Bila dikenang memori manis,kita tersenyum seorang diri.Bila dikenang memori pahit,mungkin menangis seorang diri. Namun jangan terlalu kerap mengenang memori lalu kelak kita tak maju ke depan

Eh,apasal entri aku serius sangat ni????Tukar!!!!!!!!


Sebenarnya idea datang secara samar-samar gara kebosanan kerana keseorangan.Terlalu banyak memori yang aku sayang.Rasa2nya aku banyak memori baik ke kurang baik???Entahlah...aku sendiri pun tak tau nak cakap.Harap2 banyak memori yang baik saja..Hari ini saya berada dalam mood retro@menimbas kembali antara momen paling berharga yang pernah hadir dalam hidupku

Zaman kanak-kanak

Orang selalu cakap,zaman kanak2 adalah zaman yang paling gemilang.Kerna???Sebab kita hanya tahu bersuka ria.Bermain dan ketawa sepanjang hari.Tidak tahu apa erti masalah,kesusahan,kepedihan.Yang dimengerti hanya kegembiraan,keseronokan,keriangan.


Zaman Sekolah

Tamat pra-skolah,kita akan melangkah ke zaman persekolahan.Sekolah rendah.Aku pada ketika itu cuma murid biasa.Ketika 10 tahun,aku pernah dihempap oleh pagar sekolah ketika menjalankan tugas sebagai pengawas.Aku agak aktif di sekolah agama berbanding sekolah kebangsaa.Memang seronok.Especially masa sekolah menengah.Zaman yang aku rasa paling best...Kenapa???Sebab aku jumpa ramai kawan.Bila ramai kawan,macam2 ragam.Ada yang macam itu.Ada yang macam ini.Seronok.Pada zaman inilah juga aku ada memahat kenangan manis di tahun akhir....Heheh...=)

Zaman universiti

Kalau tadi zaman yang agak best,bagi aku zaman U ialah zaman yang separa best.Sebabnya???Aku tercampak jauh ke negeri asing.Huhu...tapi ada jugak terselit sedikit memori pahit.Antaranya mengenai kawan istimewa.Kalau nak tahu lebih,sila klik di bawah.

Ada Apa Dengan Kawan Istimewa??




Namun setelah menjangkaui masa,aku sedar bahawa kehidupan kadangkala memerlukan sedikit kepahitan demi memberi pengajaran yang terbaik kepada seseorang.Kalau semua benda yang kita nak,kita boleh dapat,hidup tiada maknanya lagi.Di sebalik kepahitan itu,kadangkala tersembunyi seribu kemanisan dan sejuta kegembiraan.







No comments: